Direktlänk till inlägg 14 maj 2008

Ace on Line ger upp!

Av Yamilé Andreasson - 14 maj 2008 17:23

Ja, så var äntligen eländet med Ace on Line över. Visst jag fick inte riktigt som jag ville genom att få tillbaka mina 7,500kr för en hemsida som inte fungerar, men nu är jag fri.


För några veckor sedan, ja efter jag la in inlägget här fick jag brev från Varbergs Tingsrätt där de meddelade att Ace on Line lagt ner stämningen mot mig på de grunder att det var dyrare för dem att närvara än att strunta i pengarna de ville ha av mig. Alltså ytterligare 7,500kr för den dåliga hemsidan.


Någon vecka senare dimpte det ner ett kravbrev på att de ville ha 2,500kr som enligt dem jag fortfarande var skyldiga dem. Så jag tog kontakt med deras jurister som i sin tur undrade varför jag stämde Ace on Line och tillade att kravet skulle dras bort då AoL dragit tillbaka stämningen helt mot mig.


Jag sa som det var till juristen som i sin tur föreslog en kompromiss. Jag drog tillbaka stämningen och han ordnade så AoL lämnade mig ifred och jag blev helt fri från allt gällande dem. Dessvärre fick jag ta förlusten om pengarna jag mist pga hemsidan.


Ringde min jusrist och efter några minuter beslöt vi att om vi fick ett påskrivet brev från Ace On Lines firmatecknare där de fasthöll att jag var fri när det gällde allt så skulle jag dra tillbaka stämningen.


Brevet kom redan efter någon dag och jag drog tillbaka stämningen. Tror jag kunnat vinna över dem då jag hade över 40 sidor av bevis mot dem, men att möta dem och deras advokater var inget jag såg fram emot. Jag själv mot alla dem hade det blivit då mina jurister omöjligt kunde närvara i rätten.


Jag är trots allt nu lättad äver att jag är fri dem, har förlorat ett antal tusen som jag nog kunde fått tillbaka men känner att det blev bäst såhär, jag låter någon annan ta kampen mot dem och behåller mitt lugn.


Det enda possitiva som kommit ut ur detta är att jag lärt mig bygga hemsidor och erbjuder nu privatpersoner och små företag hjälp med det AoL inte kunde leverera och till mycket billigare pris.


Kika gärna in här ...http://www.mlbdesign.se/

 
 
Ingen bild

Sylla

2 juni 2009 19:29

Bra jobbat.. Skönt att du vann och det är över. Känner igen detta så väl allt du skrev om AOL. Det är min tur nu att fightas med dem hoppas att det går lika bra för mig. Billigt pris att bli av med dem... Ps jätte fin sida har du nu... Mvh Sylla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yamilé Andreasson - 25 september 2013 12:42

Följ mig på ny blogg på nedan adress:   http://narjagserdig.wordpress.com   Glöm inte bokmässan som startar i Göteborg den 26 september. Jag finns på plats på IDUS förlag monter fredag den 27:e september 2013, kl 9.00-12.00. Signering av ...

Av Yamilé Andreasson - 20 maj 2013 09:45

Blivit en hel del intervjuer och nu kommer första. ;) Här kan ni lyssna till en del av intervjun som gjordes förra veckan och en längre version kommer senare idag.   http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=5539070 ...

Av Yamilé Andreasson - 18 maj 2013 20:13

Så var det äntligen dags att förberedda sig och hojta till att den 25:e maj 2013 så är det dags för mig, Yamilé Andreasson, att signera i butik min debutroman - När jag ser dig. =) Så himla kul!  Ser verkligen fram emot det. Hittills har det gåt...

Av Yamilé Andreasson - 11 maj 2013 21:38

Härlig känsla när man håller sig egna bok i handen. :) Det har snart gått en vecka sen den kom ut och i den vevan har jag hunnit skicka iväg flera signerade böcker och även fått uppleva boken i flera butiker i kretsarna. Känslan är obeskrivligt under...

Av Yamilé Andreasson - 27 april 2013 10:53

Var längesen jag skrev i min blogg. Haft så mycket annat för mig att just skriva i den inte varit det som varit viktigast. Men nu känns det som att det är på sin plats att skriva lite.   En av de saker som är mest roligt att berätta just nu är at...

Ovido - Quiz & Flashcards